Περιοχή Πτήσεων 6
(e)ικονική Ελληνική Πολεμική Αεροπορία © Αρχική σελίδα (e)ικονική Ελληνική Πολεμική Αεροπορία ©
Περιοχή On-Line Πτήσεων
e-HAF / Commit

 
Buddy Spike...
Συχνές ΕρωτήσειςΣυχνές Ερωτήσεις   ΑναζήτησηΑναζήτηση   ΕγγραφήΕγγραφή   ΣύνδεσηΣύνδεση
e-HAF ForumMain Forum   Δείτε ποιοί είναι Τώρα OnLine στο TeamSpeak !TeamSpeak   322 MTM Mission Reporting322 MTM Misrep

Διεθνής Πρότυπη Ατμόσφαιρα (I.S.A)

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    (e)ικονική Ελληνική Πολεμική Αεροπορία © Αρχική σελίδα -> Πύργος Ελέγχου
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
tageas
30. Visitor/Επισκέπτης


Ένταξη: 07 Ιούν 2007
Τελευταία Επίσκεψη: 28 Δεκ 2014
Δημοσιεύσεις: 1696
Ώρες Πτήσης: 577
Τόπος: ΒΟΛΟΣ
Ομάδες Μελών: 
[Visitors / Επισκέπτες ]

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ 24 Σεπ, 2007 1:51 pm    Θέμα δημοσίευσης: Διεθνής Πρότυπη Ατμόσφαιρα (I.S.A) Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Σε πολλές περιπτώσεις, για την επίλυση μετεωρολογικών προβλημάτων, κάνουμε ορισμένες απλουστεύσεις ή προσεγγίσεις σε ότι αφορά τη μεταβολή με το ύψος διαφόρων ατμοσφαιρικών μεταβλητών, ιδιαίτερα της πίεσης, της θερμοκρασίας και της πυκνότητας. Προσεγγίσεις ή απλουστεύσεις αυτού του είδους δημιουργούν ένα πλήθος απλών ή σύνθετων ατμοσφαιρικών μοντέλων. Ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), υιοθέτησε ένα από τα μοντέλα, τη διεθνή πρότυπη ατμόσφαιρα (International Standart Atmosphere, I.S.A), που αποτελεί μια προσέγγιση της μέσης ετήσιας ατμόσφαιρας όλων των γ.πλατών.
Η I.S.A χρησιμοποιείται για διάφορες αεροναυτικές εφαρμογές, μία από τις οποίες είναι και η βαθμολόγηση των υψομέτρων των αεροσκαφών και η εύρεση του ύψους.
Σύμφωνα με τη διεθνή πρότυπη ατμόσφαιρα της γης θεωρείται ότι
- είναι απόλυτα ξηρή με σταθερή σύσταση
- συμπεριφέρεται σαν ιδανικό αέριο
- η επιτάχυνση της βαρύτητας στη μέση στάθμη θαλάσσης είναι 9,8067m/sec2
- η σταθερά των αερίων για το ξηρό αέρα είναι ίση με 2,8704χ10 εις την 6 erg.gr-1.ο.K στην -1 ισχύει η υδροστατική ισορροπία
- στη μέση στάθμη θαλάσσης (Μ.Σ.Θ) η θερμοκρασία είναι 15 C, η πίεση 1013,25 hPa ή 29.92 in.Hg και η πυκνότυτα 1.225 kg/m εις την 3
- η κατακόρυφη θερμοβαθμίδα στη τροπόσφαιρα (μέχρι 11km ), είναι ίση με 6.5 C / 1000 m (2 C/1000 πόδια)
- από ύψος 11 km έως 20 km, η θερμοκρασία είναι σταθερή και ίση με -56.5 βαθμών C

Σύγκριση Πραγματικής Ατμόσφαιρας με I.S.A

Μια συγκεκριμένη μέρα μετριέται η θερμοκρασία σε κάποιο ύψος, πχ στα 2000 πόδια και βρίσκεται ίση με 18 βαθμους C.
Σύμφωνα με τη I.S.A. ,στα 2000 πόδια η θερμοκρασία είναι ίση με 15βαθμούς - 4 βαθμούς =11
Συγκρίνοντας λοιπόν τη πραγματική θερμοκρασία στο ύψος αυτό με τη θεωρητική θερμοκρασία που προκύπτει από την I.S.A λέμε ότι η πραγματική θερμοκρασία είναι ISA+7

συνεχίζεται...
Επιστροφή στην κορυφή
atsalis_p
30. Visitor/Επισκέπτης


Ένταξη: 27 Ιάν 2005
Τελευταία Επίσκεψη: 21 Απρ 2018
Δημοσιεύσεις: 2233
Ώρες Πτήσης: 206
Τόπος: Αθήνα
Ομάδες Μελών: 
[Visitors / Επισκέπτες ]

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ 24 Σεπ, 2007 3:17 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Φαντάζομαι ότι αυτό θα έχει κάποια σχέση τελικά με την 320 για να το ανεβάζουμε εδώ ε;...

atsalis_p
_________________
Επιστροφή στην κορυφή
tageas
30. Visitor/Επισκέπτης


Ένταξη: 07 Ιούν 2007
Τελευταία Επίσκεψη: 28 Δεκ 2014
Δημοσιεύσεις: 1696
Ώρες Πτήσης: 577
Τόπος: ΒΟΛΟΣ
Ομάδες Μελών: 
[Visitors / Επισκέπτες ]

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ 24 Σεπ, 2007 3:22 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Εκτιμώ πως ναι αλλά αν πάλι όχι κανένα πρόβλημα. Θα ακολουθήσουν ενότητες που πιστεύω ότι από την στιγμή που πιλότοι και μετεωρολόγοι δίνουν μεγάλη σημασία σε αυτά δε βλέπω το λόγο γιατί ζητήματα μετεωρολογίας να μην έχουν θέση σε μια μοιρα όπως η 320
Επιστροφή στην κορυφή
tageas
30. Visitor/Επισκέπτης


Ένταξη: 07 Ιούν 2007
Τελευταία Επίσκεψη: 28 Δεκ 2014
Δημοσιεύσεις: 1696
Ώρες Πτήσης: 577
Τόπος: ΒΟΛΟΣ
Ομάδες Μελών: 
[Visitors / Επισκέπτες ]

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ 24 Σεπ, 2007 6:12 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Η ατμοσφαιρική πίεση η αλλιώς βαρομετρική πίεση είναι μια από τις σημαντικές κλιματικές παραμέτρους γιατί σενδέεται με τη θερμοκρασία, που είναι το αίτιο των μεταβολών της, και με τους ανέμους, που είναι το αποτέλεσμα των διαφορών της ανάμεσα σε δύο τόπους.
Οι πιλότοι και οι μετεωρολόγοι δίνουν μεγάλη σημασία στην οριζόντια κατανομή της βαρομετρικής πίεσης γιατί οι οριζόντιες διαφορές στην πίεση σχετίζονται με την εμφάνιση ανέμων. Μετεορωλογικοί σταθμοί υπάρχουν συνήθως κοντά σε αεροδρόμια, τα οποία δε βρίσκονται πάντα στο ύψος της θάλασσας, αλλά σε διαφορετικά υψόμετρα. Όμως όσο πιο ψηλά βρίσκεται ένας σταθμός τόσο πιό μικρές πιέσεις εμφανίζει. Για παράδειγμα ο σταθμός της Θεσσαλονίκης είναι σχεδόν στο επίπεδο της θάλασσας, αλλά ο σταθμός της Καστοριάς σε αρκετά μεγάλο υψόμετρο (2183 πόδια), με αποτέλεσμα η Καστοριά να εμφανίζει πιέσεις μικρότερες της Θεσσαλονίκης. Άν λοιπόν σε ένα χάρτη σημειώνονταν οι πιέσεις έτσι ακριβώς όπως μετριούνται, θα έβγαινε το λανθασμένο συμπέρασμα οτι υπαρχουν μόνιμοι ισχυροί άνεμοι με κατεύθυνση από θεσσαλονίκη προς Καστοριά. Για το λόγο αυτό οι πιέσεις που μετριούνται σε κάθε σταθμό, ανάγονται πρώτα στη Μ.Σ.Θ και στη συνέχεια σημειώνονται στους χάρτες επιφανείας.Η νέα αυτή τιμή της βαρομετρικής πίεσης που έχει αναχθεί στη Μ.Σ.Θ σύμφωνα με τη πραγματική κατάσταση της ατμόσφαιρας, ονομάζεται QFF Το QFF κάθε σταθμού σημειώνεται στους χάρτες επιφανείας.Οι γραμμές που ενώνουν τους τόπους μετο ίδιο QFF σε ένα χάρτη επιφανείας, ονομάζονται [b] ισοβαρείς καμπύλες. Οι ισοβαρείς καμπύλες μπορεί να είναι ευθείες παράλληλες ή να παρουσιάζουν άλλη μορφή. http://www.hnms.gr/hnms/greek/meteorology/full_story_html?&dr_url=%2Fdocs%2Fmisc%2Fread_map Εδώ λοιπόν βλέπουμε πως είναι οι συνήθεις τύποι των ισοβαρών καμπυλών.
Υψομετρία αεροσκαφών... και QNH Σύντομα
Επιστροφή στην κορυφή
manik
30. Visitor/Επισκέπτης


Ένταξη: 05 Ιούν 2005
Τελευταία Επίσκεψη: 01 Νοέ 2015
Δημοσιεύσεις: 603
Ώρες Πτήσης: 11.2
Τόπος: Ηράκλειο Κρήτης
Ομάδες Μελών: 
[Visitors / Επισκέπτες ]

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι 25 Σεπ, 2007 1:04 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Το καλύτερο θα ήταν να ποσταριστεί στο Άρθρα μελών στο κυρίως forum αλλά μιας και γράφτηκε εδώ, μετακινείται στον Πύργο, αν και θα ήταν καλύτερα στο Manuals & Tutorials αλλά αφού είναι locked......
_________________
SAITEK X-52
SAITEK PRO FLIGHT RUDDER PEDALS
Επιστροφή στην κορυφή
Moved: Τρι 25 Σεπ, 2007 1:05 am by manik
From 320 ΠΜ to Πύργος Ελέγχου
tageas
30. Visitor/Επισκέπτης


Ένταξη: 07 Ιούν 2007
Τελευταία Επίσκεψη: 28 Δεκ 2014
Δημοσιεύσεις: 1696
Ώρες Πτήσης: 577
Τόπος: ΒΟΛΟΣ
Ομάδες Μελών: 
[Visitors / Επισκέπτες ]

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι 25 Σεπ, 2007 1:01 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

ok ευχαριστώ
Επιστροφή στην κορυφή
tageas
30. Visitor/Επισκέπτης


Ένταξη: 07 Ιούν 2007
Τελευταία Επίσκεψη: 28 Δεκ 2014
Δημοσιεύσεις: 1696
Ώρες Πτήσης: 577
Τόπος: ΒΟΛΟΣ
Ομάδες Μελών: 
[Visitors / Επισκέπτες ]

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι 25 Σεπ, 2007 1:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Υψομετρία αεροσκαφών.

Το υψόμετρο είναι στην ουσία ένα μεταλλικό βαρόμετρο ειδικής κατασκευής, που δείχνει κατευθείαν το ύψος του αεροσκάφους σε πόδια.
Έχει μια θυρίδα (υποκλίμακα), στην οποία ο χειριστής βάζει την εκάστοτε βαρομετρική πίεση στο έδαφος. Η γενική ιδέα είναι ότι το υψόμετρο του αεροσκάφους μετρά την εξωτερική πίεση στο ύψος που βρίσκεται, στη συνέχεια χρησιμοποιώντας τους τύπους της φυσικής και την πίεση στο έδαφος, δίνει το ύψος στο οποίο βρίσκεται το αεροσκάφος.
Τα υψόμετρα βαθμολογούνται με τη βοήθεια της διεθνούς πρότυπης ατμόσφαιρας, η πίεση λοιπόν που βάζει ο χειριστής στη θυρίδα, θα πρέπει να έχει αναχθεί σύμφωνα με τις συνθήκες που ορίζει η διεθνείς πρότυπη ατμόσφαιρα και για να βρίσκεται το ύψος του αεροσκάφους από την Μ.Σ.Θ., η πίεση θα πρέπει επίσεις να έχει αναχθεί στη Μ.Σ.Θ. Αυτή η πίεση ονομάζεται QNH. Το QNH είναι λοιπόν η πίεση ενός τόπου που έχει αναχθεί στη μέση στάθμη θάλασσας (Μ.Σ.Θ.) σύμφωνα με τις συνθήκες της διεθνούς πρότυπης ατμόσφαιρας.

Υπάρχουν τριών ειδών σφάλματα, τα οποία μπορούν να προκύψουν κατά την μέτρηση του ύψους του αεροσκάφους και στα οποία οι χειριστές θα πρέπει να δίνουν μεγάλη προσοχή.
Θα το δούμε όμως αναλυτικά... την επόμενη φορά Very Happy


Έχει επεξεργασθεί από τον/την tageas στις Πεμ 27 Σεπ, 2007 6:45 pm, 1 φορά
Επιστροφή στην κορυφή
atsalis_p
30. Visitor/Επισκέπτης


Ένταξη: 27 Ιάν 2005
Τελευταία Επίσκεψη: 21 Απρ 2018
Δημοσιεύσεις: 2233
Ώρες Πτήσης: 206
Τόπος: Αθήνα
Ομάδες Μελών: 
[Visitors / Επισκέπτες ]

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ 26 Σεπ, 2007 8:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

@tageas

ΔΩΣΕ ΚΑΙ ΣΩΣΕ

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

thumbsup thumbsup thumbsup

atsalis_p
_________________
Επιστροφή στην κορυφή
tageas
30. Visitor/Επισκέπτης


Ένταξη: 07 Ιούν 2007
Τελευταία Επίσκεψη: 28 Δεκ 2014
Δημοσιεύσεις: 1696
Ώρες Πτήσης: 577
Τόπος: ΒΟΛΟΣ
Ομάδες Μελών: 
[Visitors / Επισκέπτες ]

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 27 Σεπ, 2007 6:50 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Εκ των πραγμάτων δεν θα μπορούσα να παρουσιάσω την ενότητα σχετ. με την υψομετρία των α/φ εαν πρωτίστως δεν παρουσίαζα στοιχεία μετεωρολογίας, έτσι ώστε να γίνει αντιλυπτό από όλους μας το QFF και το QNH.
Επιστροφή στην κορυφή
tageas
30. Visitor/Επισκέπτης


Ένταξη: 07 Ιούν 2007
Τελευταία Επίσκεψη: 28 Δεκ 2014
Δημοσιεύσεις: 1696
Ώρες Πτήσης: 577
Τόπος: ΒΟΛΟΣ
Ομάδες Μελών: 
[Visitors / Επισκέπτες ]

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ 10 Οκτ, 2007 3:42 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Αλλαγή QNH .
Το πρώτο σφάλμα προκύπτει από το γεγονός ότι η πρότυπη ατμόσφαιρα βασίζεται σε σταθερή πίεση μέσης στάθμης θαλάσσης, ίση με 1013.25 hPa,αλλά η πραγματική πίεση στη Μ.Σ.Θ μπορεί να διαθέρει πολύ από τη σταθερή αυτή τιμή. Το πραγματικό ύψος ενός α/φ μπορεί να είναι μεγαλύτερο από το ενδεικνυώμενο στο υψόμετρο, όταν η πραγματική πίεση στη Μ.Σ.Θ. είναι μεγαλύτερη από 1013.25 ή από την τιμή που έχει επιλέξει ο χειριστής κι έχει βάλει στη θυρίδα του υψομέτρου. Αντίστοιχα ένα α/φ βρίσκεται χαμηλότερα από το ύψος που δείχνει το υψόμετρο του, αν η πίεση στη Μ.Σ.Θ μικρότερη από τη σταθερή. Στο πρόβλημα αυτό οφείλεται ο κανόνας : From High to Low,Look out Below δηλαδή, όταν πηγαίνει ένα α/φ από περιοχή με υψηλές σε περιοχή με χαμηλές πιέσεις, τότε ο χειριστής πρέπει να προσέχει κάτω, γιατί βρίσκεται πιο χαμηλά από όσο δείχνει το υψόμετρο!!!
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ένας χειριστής πρέπει να ενημερώνεται διαρκώς για τυχόν αλλαγή του QNH και να φροντίζει πάντα να έχει το σωστό QNH στη θυρίδα του υψόμετρου του α/φος....στη συνέχεια το 2 σφάλμα.
Wink
Επιστροφή στην κορυφή
LantirN
30. Visitor/Επισκέπτης


Ένταξη: 11 Ιούν 2004
Τελευταία Επίσκεψη: 28 Οκτ 2009
Δημοσιεύσεις: 1516
Ώρες Πτήσης: 675.2
Τόπος: Χανια
Ομάδες Μελών: Κανένας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ 10 Οκτ, 2007 5:07 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

tageas έγραψε:
From High to Low,Look out Below.


From low to high kiss the sky

Wink

Altimetry http://www.hvacc.org/dfiles/tutorials/altimetry.zip
_________________

RTFM !!!
Επιστροφή στην κορυφή
tageas
30. Visitor/Επισκέπτης


Ένταξη: 07 Ιούν 2007
Τελευταία Επίσκεψη: 28 Δεκ 2014
Δημοσιεύσεις: 1696
Ώρες Πτήσης: 577
Τόπος: ΒΟΛΟΣ
Ομάδες Μελών: 
[Visitors / Επισκέπτες ]

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ 10 Οκτ, 2007 6:48 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Το link που μας παραθέτει ο συνάδελφος Lantirn περιέχει και τα υπόλοιπα 2 σφάλματα του altimeter, οπότε δεν θα μπω στην διαδικασία να τα γράψω.
Αντ'αυτού θα αναφερθώ σε ένα άλλο εδάφιο που έχει σχέση με τα Νεφη.
Επιστροφή στην κορυφή
Jester
30. Visitor/Επισκέπτης


Ένταξη: 30 Μάρ 2004
Τελευταία Επίσκεψη: 01 Ιάν 2012
Δημοσιεύσεις: 1986
Ώρες Πτήσης: 1645.9
Τόπος: Δρακόλιμνη Γκαμήλας
Ομάδες Μελών: 
[Visitors / Επισκέπτες ]

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ 10 Οκτ, 2007 8:36 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

LantirN έγραψε:
tageas έγραψε:
From High to Low,Look out Below.


From low to high kiss the sky

Wink





Εμενα ο νακος μου τα εμαθε αυτα! Wink Μια μερα που πετουσαμε IFR/VMC (N) Wink
_________________
Jester
M2k. . .F16
...η μνημη δεν ειναι σταθερος παραγοντας...και η εμπειρια δεν ειναι η λυση για ολα...
ΕΣ-Α/Ε ΕΑ, ΕΔ 321
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    (e)ικονική Ελληνική Πολεμική Αεροπορία © Αρχική σελίδα -> Πύργος Ελέγχου Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης


Powered by phpBB 2.0.23 © 2001, 2002 phpBB Group for e-HAF.org

Board Security